Friday, February 27, 2009

Μαθηματικός Διαγωνισμός Καγκουρό. Ενίσχυση Μάθησης ή επιχειρηματική δράση μέσα στο σχολείο;

Δείτε το και στο http://paideia-gr.blogspot.com/2009/02/blog-post_6633.html

Θέμα έχει δημιουργηθεί τις τελευταίες μέρες με το Διεθνή Μαθηματικό Διαγωνισμό Καγκουρό που διοργανώνει μια εταιρεία για τους έλληνες μαθητές στις 21 Μαρτίου. Πληροφορίες για το διαγωνισμό μπορείτε να δείτε από το site της εταιρίας (εδω). Το ΥΠΕΠΘ έχει στείλει μια εγκύκλιο που πληροφορεί τα σχολεία και τους καθηγητές για τον διαγωνισμό.

Οι μαθητές για να συμμετέχουν πρέπει να πληρώσουν μια συνδρομή 10 ευρώ ο καθένας. Όσοι εκπαιδευτικοί δεχθούν να συμμετάσχουν ως διοργανωτές, επιτηρητές κ.λ.π. θα πληρωθούν συμβολικά (με ένα βασικό ποσό και 1.5 ευρώ για κάθε μαθητή του σχολείου τους που θα μετέχει στο διαγωνισμό). Η εταιρεία υποστηρίζει ότι τα χρήματα συμμετοχής των μαθητών θα διατεθούν για την πληρωμή των καθηγητών και για τα έπαθλα των νικητών του διαγωνισμού. Υποστηρίζει επίσης ότι ο διαγωνισμός είναι παγκόσμιος και βοηθάει τα παιδιά να αγαπήσουν τα μαθηματικά.

Ήδη βέβαια έχουν αρχίσει αντιδράσεις από τοπικές ΕΛΜΕ οι οποίες ως συνήθως είναι τουλάχιστον υπερβολικές (δείτε εδώ)

Η αλήθεια είναι ότι πράγματι οι διαγωνισμοί ενισχύουν τη θέληση για μάθηση μερικών μαθητών, όμως ο συγκεκριμένος διαγωνισμός έχει λίγο περίεργα χαρακτηριστικά.

1) Η συνδρομή που πρέπει να πληρώσουν οι μαθητές αφήνει κάποια ερωτηματικά. Εμείς είμαστε καλοπροαίρετοι και θεωρούμε ότι πράγματι η εταιρεία δεν κάνει το διαγωνισμό απλά για να έχει κέρδος.
2) Ο εκπαιδευτικός πληρώνεται με 1.5 ευρώ / μαθητή. Αυτό ακούγεται λίγο κάπως.. Θα γίνουμε πωλητές προϊόντων ιδιωτικών εταιρειών στο τέλος; Δεν ξέρουμε κατά πόσον είναι ηθικό να μπουν οι εκπαιδευτικοί σε μια τέτοια διαδικασία, δεδομένης της επιρροής που έχουν στα παιδιά.
3) Αν το υπουργείο θεωρεί ότι τέτοιοι διαγωνισμοί είναι καλοί (και πράγματι είναι) γιατί δεν τους οργανώνει το ίδιο και το αφήνει σε ιδιωτικές επιχειρήσεις; Μήπως αυτό είναι ένα ακόμη μέτρο προς την κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης;

Δεν θέλουμε να κάνουμε δίκη προθέσεων. Οι παραπάνω ερωτήσεις αποτελούν τροφή για σκέψη. Περιμένουμε τα σχόλιά σας.